Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi (KMÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi tarafından hazırlanan “Lisansüstü Hemşirelik Öğrencilerine Yönelik Bilimsel Araştırma Planlama ve Yayınlatma Süreci Uygulamalı Eğitimi: Karaman-2” başlıklı proje, TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Destekleme Programı kapsamında desteklenmeye hak kazandı.
Proje, 16-17 Nisan 2026 tarihlerinde hayata geçirilecek.

Bilimsel Araştırma Kültürünü Güçlendirmeyi Amaçlıyor

KMÜ ve farklı üniversitelerde hemşirelik alanında lisansüstü eğitim gören öğrencileri hedefleyen proje; bilimsel araştırma planlama, yürütme ve yayınlatma süreçlerine yönelik uygulamalı eğitimlerle öğrencilerin araştırma kültürünü ve bilimsel üretkenliğini artırmayı amaçlıyor.

Proje kapsamında; özgün araştırma konularının belirlenmesi, araştırma bölümlerinin planlanması ve yönetilmesi, araştırma raporlarının hazırlanması ve yayın sürecine yönelik çalışmalar yapılacak. Katılımcıların bilimsel araştırma ve yayın üretimi konularında teşvik edilmesi, projenin temel hedefleri arasında yer alıyor.

Eğitimde Farklı Konular Ele Alınacak

Etkinlik kapsamında verilecek eğitim başlıkları arasında;

Bu eğitimlerle, lisansüstü hemşirelik öğrencilerinin bilimsel araştırma yapma becerilerinin güçlendirilmesi ve bilimsel üretkenliklerinin artırılması hedefleniyor.